Hur många gånger ska influencers ”välja” en och samma klänning?

Bildkälla: Instagram

 

Bildkälla: Lojsan Wallin

Lovisa ”Lojsan” Wallin ska fronta en kollektion med egenhändigt utvalda kläder från fast fashion-företaget NA-KD och har en Q&A där man kan få ställa frågor om den.

Jag har en fråga.
Hur många gånger kan influencers välja en och samma klänning till sin kollektion innan det blir en smula uttjatat?
Lojsans val är nämligen tredje gången gillt, för både Sanna Jörnvik och Moa Mattson har redan haft med den här klänningen i sina ”unika” och utvalda kollektioner.
Det enda Lojsan har gjort är att hasa ner klänningen en smula över axlarna.

Enligt den här artikeln från The Guardianlanserar ofta fast fashion-företag som NA-KD tusentals till tiotusentals nya designs varje år för att hålla jämna steg med snabba modetrender och konsumenternas efterfrågan, så nog borde det finnas andra plagg att välja på än den här jäkla klänningen?
Grattis till en unik kollektion? Eller?
Nog för att influencers ofta ser ut som kloner, men nu börjar det ju bli löjligt.

Tack för tips!

33 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Vad är motsatsen till fast fashion-företag?

      Slow fashion… Kläder av god kvalitet som håller länge.

      Tidlöst mode? Basplagg?

      Riktig vintage.

      Är Tiingelinn gravid med babydaddy nummer 4?

        Det tror jag inte, då hade hon väl inte visat magen i klädreklamen. Innan hon gått ut med en graviditet alltså

    OT men paows inlägg idag. Utöver att hon är en pick me utan dess like, är det AI som skriver hennes texter?

      Tappar hon det helt nu tro? Igår skrev hon ändå ett inlägg om att hon kommit nära sin pappa igen och var med sina småsyskon. Kan hon inte bara fokusera på det istället för att swinga runt på alla andra?

        Lite roligt att just hon kallade andra influensers outbildade och dumma 😛

          Ja det där med att kasta sten i glashus…

        Verkligen! Känns som att många influencers har det problemet, dom kan liksom inte tänka utanför sin influencerbubbla. Vem bryr sig om vad Perla sysslar med, Paow borde fokusera på att anmäla sitt ex och jobba på sitt välmående istället.

    Fattar inte det här med att se ut som en klon i allt? Osar ängslig noll personlighet!

    Och är klänningen egentligen ens speciellt snygg?

      Ja jag tycker den är skitsnygg, eller söt liksom. Kan absolut tänka mig att köpa den, särskilt då jag ser användning för den under fler än en sommar.

      Det påminner i skärningen, om prinsessklänningarna som många flickor hade mellan åldrarna 4-7 år. Puffiga ärmar och utsvängt nertill. Den enda skillnaden är urringningen på kvinnornas plagg och barnmodellen som är rakt skuren över bröstkorgen utan urringning.

      Personligen vill jag som vuxen inte använda kläder som är så lika barnkläder i stuket puffig prinsessklänning.

    Undrar om det är NA-KD som tvingar dem att välja klänningen

    Haha detta är faktiskt sjukt.. de gör absolut ingenting med sin kollektion förutom att fronta den.

      Vad mer ska de göra tycker du?

        Kriga mer!

        Låtsas de inte att de sitter med skissblock och ’designar’ allt från scratch?

    Är det samma trasa som budas runt mellan alla eller får de varsin? ?

    Kostar den lika mycket hos alla tre? Det är jag lite nyfiken på.

    Samma och likadan lär vi oss om på lågstadiet.

      En och samma är ett uttryck som betyder identisk.

      Likasamma

        Ja det säger barnen.

      Hört talas om dialekt uttryck?

    Ingen av de där brudarna har kläder från NAKD. Den där klänningen är skitful och ingen skulle ha den på sig på riktigt. Prove me wrong.

    Väldigt fin klänning tycker jag så kan förstå att flera väljer den.

      På en liten flicka ja.

    OT men det verkar som att den nya dokumentären ”Smalast vinner” faktiskt fått lite action att hända. Dvs att folk sätter ner foten till dessa influenser som maniskt pumpar ut bilder på sina magra kroppar.
    Såg bland annat en hel del kritiska och ifrågasättande kommentarer på Biancas inlägg för Intimissi. Intressant!

    Tyckte jag kände igen den, fattade först inte att den var från ”nya” kollektionen

    Lojsan och hennes assistent stod i kön framför mig till Tösses för några veckor sedan. Lojsan köpte 2 macha och en semmelwrap ?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *