Vi fortsätter på den inslagna vägen med ”influencer marketing” och jag har valt att kika lite närmare på Emilia Wahlunds flöde, eftersom jag skrev ett inlägg om henne här i dagarna.
Emilia Wahlund verkar vara en guldgruva för företag, för det finns inga gränser för hur många reklaminlägg hon kan rada upp i sitt flöde.
Frågan är återkommande – hur mycket det reklam är för mycket reklam? Vad tycker ni?
Tidigare har jag läst om företag som har krav på en viss del icke kommersiella inlägg före och efter sitt reklaminlägg, men det verkar inte finnas här.
Som följare hade jag tyckt att det varit trevligt med personliga inlägg mellan varje reklaminlägg, för reklaminlägget är ju trots allt bara ett nödvändigt ont som man accepterar eftersom man uppskattar influencers ”vanliga” inlägg.
Hur ser ni på saken?
Vad tycker ni om Emilias reklamfyllda flöde?

Jag tycker att det är för mycket reklam när annonser poppar upp så att det som ska synas i flödet döljs. Jag klickar ner, men de kommer bara igen och igen och igen.
Har testat olika program, men lyckas inte få bort dem från den här sidan.
Tänkte samma. Precis nu var det Pågen som var ljus så krysset syntes inte. Vågade inte klicka för tänker ju inte riskera att ge dom nånting när de är så irriterande.
Lägg till BRAVE som webbläsare! Det gjorde jag för ett tag sedan. Noll reklam! Så JÄVLA skönt!
Jag provade nu och ”Noll reklam” stämmer ju inte alls. Jag kan fortfarande se en del reklam här på denna bloggen
Tillägg:
Jag kan se ”Video från Nyheter24” på iallafall mobilen.
Men jag kom in för att skriva exakt detta. Men typ samma formulering i huvudet ?
Vad trovärdigt när man tackar ja till precis alla företag som hör av sig ?? bra strategi.
Det stavas PENGAR, men håller med, känns verkligen inte trovärdigt.
Emilia gör mycket reklam nu i och med Hennes killes otrohet.. undrar ibland om allt är fake, använder otroheten som ett knep att få mera pengar
Detta!! Alltid tror att det är fejk alltihopa. Hon och vännen exonph kokar ihop ngt de vet kmr dra folk till Emilia och marcelos kanaler.. sen massor av reklam osv. Det är så genomskinligggggt.
För ärligt, vad finns det för vinning i att låta ett skvallerkonto gå ut med sådant annars? Och tvivlar på att nessa hade lagt ut det om inte Emilia ”godkänt”. Usch det är så sorgligt så vet ej om jag ska skratta eller gråta.. men allt för 10 min till i rampljuset när man är två helt orelevanta personer i guess
Du kan väl ta egna beslut i livet? Om det är saker du vill handla så utnyttja rabattkod om det finns, annars är det bara att hoppa över.
Du behöver inte vara som en hund som springer på varenda pinna som slängs iväg.
OT men missade ÖS.. Kan ni kloka päron ge en förstagångsförälder tips på en bra sulky/resevagn? Vi har idag en Emmaljunga duovagn som är så tung…. Har kikat på Bugaboo Dragonfly med sittdel men skulle gärna få tips om något lite billigare.. TACK <3
Zzzzz.
Sluta vara dryg.
Nope.
Barnvagnar är en djungel som kan diskuteras i evighet. Återkom på onsdagens öppet spår, eller kika i de åtta miljoner barnvagnsforum som finns. Eller googla ”lätt resevagn bäst i test” eller nåt.
Håller med.
Men ett snabbt svar: bugaboo butterfly eller babyjogger city tour.
Jag älskar babyzen yoyo,värd varenda spänn.
Tipsar om gruppen Barnvagnar på fb. Där kan du söka i sökfältet kommer varje vecka just denna fråga. Eller skriva frågan där själv! 🙂
Jag gillar Cybex Balios S Lux som ”enklare” vagn. Sonen kan sova i den också då den har fullt liggläge. Den har vi med när vi snabbt ska iväg eller när den ska kunna fälla in och ut ur bilen snabbt. Har en Bugaboo Fox 5 annars 🙂 Resevagn kör vi Cybex Coya eller Bugaboo Butterfly (brukar hyra på hygglo)!
Babyzen Yoyo! Bästa vagnen, och går som handbagage på flyget.
Även om det är deras jobb att vara levande reklampelare så känns det inte genuint med så mycket reklam. Jag hoppas fler och fler slutar använda flunsornas koder. Det bidrar bara till mer reklam, de får mer pengar och följarna blir lurade att konsumera onödigt mycket.
Värst är de som gör samarbeten som inte alls passar in i deras liv. De beställer mat eller kör halvfabrikat tills de har samarbete med något matföretag. De tränar inte men gör ändå reklam för träningskläder. De gör bara om hemma när det är ett samarbete med något inredningsföretag. Det blir så otroligt löjligt.
Den här bloggen. För mycket reklam.
Katrin Z har börjat adlinka 99% av inläggen på sina stories. Känns som om hon är i desperat behov av pengar. Hon hyr också ut sommarhuset i skärgården för 6000:- per natt nu.
6 TUSEN per natt.
Skulle aldrig beblanda mig med henne.
Det finns tusen andra boenden i skärgården.
Hon är en kackerlacka så hon överlever alltid tyvärr
Brukar sporadiskt läsa Englas showroom bloggen men det är så otroligt mycket länkar.
Tex januari gjorde hon 34 inlägg och sammanlagt 144 länkar.
Men kanske mest jag som reagerar men tycker det är trist när en blogg blir mer ett arkiv med länkar.
UnderbaraClara är ett föredöme när det gäller att välja ut företag att samarbeta med. Noga och omsorgsfullt väljer hon ett fåtal per år. Fler influencers borde ta efter!
Hade gärna velat ha ett diskussionsinlägg gällande hennes resonemang kring att inlägg rörande egen verksamhet inte behöver reklammärkas.
Det fanns väl ett här när Clara skrev det inlägget?
Tack för tips.
Det måste ju vara kontraproduktivt – och kortlivat: att man läser inläggen och påverkas av samarbetena, beror ju på att influencern har en personlighet man gillar och inlägg som är intressanta och givande. Ingen vill väl titta på ett konto som bara är reklam?! Då ledsnar man och scrollar vidare, eller avföljer.
Ingen tror väl Pernilla Wahlgren själv använder billiga Ullared kläder. Bara dumt. Nu används barnbarnet för reklam. Influencers kändisar gör vadsomhelst för pengar synlighet. Vissa på Youtube ger extra material om man betalar för det. Sluta tigga pengar.
Precis så!
Hon skulle aldrig välja Ullared – ever och så köper lantisarna hennes kläder och lajvar Pernilla.
Pernilla ler hela vägen till banken.
Pengarna strömmar in och hon är nöjd och kan resa till Maldiverna och gå på fancy restauranger.
Exakt så. Folk är så lättlurade. Folk får gå runt klädda i billiga trasor samtidigt som hon håvar in miljonerna.
Precis! Tror inte skor eller en jacka från Ullared håller värmen i riktig kyla. Eller att kläderna håller speciellt länge. Vam får vad man betalar för. Eller göra reklam för Cellbes Ellos när man själv som gör reklamen går i tröjor för tusentals kronor.
Klart det finns varma jackor där. Har köpt min vinterjacka där och klarar mig alldeles utmärkt i den.
Billiga trasor? Ullareds kläder är inte alltid så billiga och alla jag köpt där har hållt sig fina i flera år.
Fast folk köper ju inte hennes kläder för att de tror att hon går klädd i dem själv – vi snackar ju inte tonåringar här som vill gå klädda som sin idol utan om vuxna människor som mycket väl fattar att Pernilla inte själv har dem på sig men som köper dem för att de tycker kläderna är snygga.
Vad gör barnbarnet reklam för?
God natt sagor.
Vi kan ju ta en titt på den här bloggen… Det börjar bli outhärdligt att gå in på den med alla förbannade annonser som poppar upp.
Välj BRAVE så slipper du ALL reklam! Så jävla skönt!
Ser fortfarande en del reklam här på bloggen med den, så sluta ljug att man slipper ”ALL reklam!”
Har Camilla någonsin bemött kritiken kring alla annonser?
Nej. Trots att vi är så många som dagligen klagar på det.
Vad exakt ska hon bemöta? Ni kan ju fortsätta ta upp det dagligen, men för döva öron. Det är inte Camilla som styr över nyheter24, där hennes blogg ligger. Så vänd er till rätt person, reklamansvarig för nyheter24. Att ni fortsätter kommentera här ger bara den reklamansvarige bättre siffror gällande engagemang här på sidan.
Kanske vart femte inlägg eller vart tionde. Och då ska det vara sådant som det är trovärdigt att bloggaren själv gillar.
Man kan bli sur som läsare också om det är för mycket och medvetet välja bort att klicka på länkar för att man stör sig på bloggaren.
Så länge det inte är reklam för cellbes är jag nöjd.
Varför just cellbes?
1. Kanske inte bäst valda tidpunkten för en sån här ”granskning”?
2. Sten i glashus
Var absolut inte menat som ett svar, sorry.
Jag tror att många influencers utan personlighet är beroende av reklaminlägg för att verka mer intressanta. De är ofta ganska vanliga eller till och med tråkiga personer som inte gör särskilt mycket, vilket gör att de har lite att dela från sin vardag – förutom selfies. Deras samarbeten blir därför ett sätt att få det att se ut som om de lever ett mer spännande liv.
Asså förlåt men du kunde verkligen inte hitta någon annan att kritisera än hon som har en bebis och precis blivit bedragen av sin partner?
?
Gillade Linda-Marie förut men sedna hon fick hela sitt bröllop sponsrat och nu allt i det nya huset är reklam så har jag avföljt.
Jag har bara kollat hennes insta sporadiskt men tycker fan ALLTID att det har varit massa reklam hos Linda-Marie. Alltid för typ ellos och sånt
Tycker tyvärr allt med Linda-Marie känns falskt. Lättsam glattig fasad-personlighet, köphets 24/7, snark!
Victoria törnegren är väl ändå absolut värst när det kommer till reklam? Nästan alla inlägg är reklam
Reklam och färglöst.
Deras namn är: Jag vill/ska ha dina pengar. Laila Bagge och hennes djupa decoltage vandrade runt matbordet där hennes vinprovargäster satt, av tillfällighet var hon ju tvungen att luta sig över när hon talade om sina viner.