Influencisk räkmacka?

Bildkälla: Anna Suvanna Deebang. Instagram

Anna ”Apan satt i granen” Deebang råkade ut för en olycka –  hon halkade på en isfläck och bröt foten. Hon har delat med sig av hur detta vände upp och ner på hennes planer för jul och nyår. Anna hade planerat att resa till Los Angeles för att fira jul med sina vänner, men de planerna gick om intet i och med det här.
Jag fattar att Anna var både ledsen och frustrerad över hela situationen och att hon ventilerade på sitt Instagramkonto.
Jag fattar det och det här inlägget handlar inte om Anna, utan om hur bolag agerar olika beroende på vem det är som klagar.

På Instagram publicerade Anna en konversation hon haft med flygbolaget, som vägrade återbetala biljetten eftersom hon inte hade bokat resan på ”rätt sätt”. Problemet låg i att Anna köpte biljetten via Klarna, men betalade inte med det specifika ”Klarnakortet”, vilket är en förutsättning för att få sina pengar tillbaka.
I sitt inlägg uttryckte Anna sin frustration över de pengar som skulle brinna inne, men en av hennes följare taggade Klarna i kommentarsfältet, vilket resulterade i att företaget tog kontakt med Anna och erbjöd sig att ompröva ärendet.

Tro det eller, men Klarna återkom till Anna och meddelade att de glatt kommer betala tillbaka Annas pengar, och jag undrar mest om det här är en service som Klarna erbjuder alla kunder, eller om den räkmackan är reserverad, endast för ”influencerkunder” och andra med stor räckvidd på sociala medier?

Det här är alltså INTE kritik mot Anna, utan är mer en fråga till Klarna.
Jag kommer fortsätta söka dem för en kommentar, när alla är tillbaka och på plats. Just nu verkar det stört omöjligt att nå Klarna, vilket inte är så konstigt med tanke på att jag skriver det här inlägget på juldagen kl 22:45.

44 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Hemförsäkring, har hon inte det?

      Har för mig att hon skrev att hon inte hade varken hemförsäkring (i alla fall inget som täcker resa), sjukförsäkring eller olycksfallsförsäkring

        Öhhhh basics i vuxenlivet??

          +1 på den.

        What?! ? Kan ju omöjligt stämma.

        Då ska man inte ha några pengar! Skrev hon om elever i inlägget? Schysst vuxen förebild…

      Men halkade hon 2 gånger ?

    Kan du fixa Gilla-knappen??

      Ja! Camilla, vad är det som tar sådan tid?

      Ja snälla, gilla-knappen är ju halva (hela?) nöjet med kommentarerna

        Tillbaks?

    Kunde inte tarotkorten förutspå olyckan??

      Säg att du inte vet vad tarot är utan att säga att du inte vet vad tarot är…

        Säg att du inte förstår ett skämt utan att säga att du inte förstår ett skämt.

    Så bra att du uppmärksammar detta!!!

      ??

    Företagen är rädda om sina rykten. Min systers försäkringsbolag vägrade ersätta hennes stulna resväska, men när pappa tog kontakt med dem och sa att han skulle gå vända sig till Aftonbladet osv så kunde de helt plötsligt lösa det.

      Man blir så förbannad när man måste hota, och då minsann går det att fixa.

    Följer inte Anna själv men hon har ju lagt många år på att bygga sitt personliga varumärke och plattform. På så sätt har hon jobbat ihop ett visst kapital som ibland kan ge utdelning genom till exempel specialbehandling från företag. Jag ser det inte som särskilt orättvist.

      Hur tänker du nu?

        Hon beskrev precis hur hon tänker.

          Det är ju bara ordbajseri? Vad menar hon i praktiken, för oss som inte vet vem denna räkmackemänniska är.

            Hon menar exakt det hon skriver! Läs innantill!

    Vilken otur! Bruten fotled är inte att leka med.
    Funderar – hemförsäkring måste man ha som hyresgäst men jag köper att rese- och olycksfallsfallsförsäkringar kan se helt olika ut och de ibland inte är inkluderade i hemförsäkringen.
    Önskar Anna God fortsättning och god läkning!

      Min hemförsärking (If) har inte detta inkluderat, de krävdes en extra olycksfallsförsäkring om jag ville ha det skyddet inför en resa.

    Men nu var inte alla hästar på plats va?!
    Hur sjutton kan man ha rätt till specialbehandling för att man är en influenser som ”byggt sitt personliga varumärke…”
    Det ska vara lika regler för alla och har man ingen försäkring eller gjort nåt annat fel, då får man stå sitt kast.

      Har du inte lärt dig än att det inte är rättvist och lika för alla? Det gäller ju överallt och hela tiden. Det är en utopi.

        Det är skillnad på att veta om att världen är orättvis och på att tycka och jobba för att den ska vara mer rättvis.

    Är bra de fixar problemet. Innebär att fler kan nyttja samma lösning om det sker igen för någon framöver.

      Dom har väl bara fixat så hon får tillbaka sina pengar, inte alla?

    Har ni sett att Lisa Borg är i Thailand och hon och killen åkte moped utan hjälm.
    Hennes förklaring på det var att det bara var 100 m att åka.
    Visste inte att olyckor bara hände efter ett visst antal meter…

      Såg det med. Så dumt! Dessutom är hon gravid.

      Om det nu bara var 100 meter så kunde de väl gå? Gissar att ingen försäkring i världen täcker om man åker utan hjälm. Skulle aldrig åka moppe i Thailand (som dessutom typ alltid är lätt motorcykel och då gäller absolut inte försäkringen om man inte har körkort för motorcykel). Även om jag gjorde det när jag var ung och dum, även åkt moppe på fyllan i Asien men det var väl innan man insåg att man inte är odödlig.

      Och alla andra som åker bil, mc eller moped runt henne, berusade, bakis, trötta eller påverkade. På en skala.

    Särbehandling så klart. Precis som när det står en fruktkorg och en flaska champagne på hotellrummet när influencers bor där.

      ”dom är så snälla på xxx! Alltid det lilla extra”

      Mmm… snälla när det finns exponering att tjäna

    OT: Men Kim Kardashians Santa Baby-video….vad i hela friden pågår? 😛

      Varför kollar du ens på frekshowen?

    Alltså jag vet inte… Har bara positiva erfarenheter av Klarna. De löste ett av mina problem på ett positivt oväntat och mycket bra sätt när jag frågade dem, så kan bara vara att de är rädda om sina kunder.

    Har inte heller något dåligt att säga om klarna. Är en helt vanlig kund.

    Jag har bara haft problem med en leverans, datum för att fakturan skulle betalas närmade sig. Rapporterade till Klarna och vips hade dom ordnat det. Älskar Klarnas fakturerings-tjänst

    Kortet blev hackat och spel köptes via Klarna. Anmälde till dem, de utredde och vi behövde inte betala för spelen.
    Annars är jag också en helt vanlig kund och allt har bara funkat bra, hittills.

    Reagerade på det och hur sjukt det är att människor behandlas så olika. De hade inte brytt sig om hon inte haft x antal tusen följare

    Jag är en pytteliten instagrammare som när instagram var relativt nytt inte hade låst profil.

    Då hade jag problem med synsam och deras kundservice och skrev ett skitargt inlägg från barnsjukhuset där jag satt med sonen som skulle sy för andra gången under de tre veckorna hans glasögon varit inne på reperation. Det såg synsam och vi fick ett par nya glasögon (för att slippa vänta på reperation) och fick även tillbaka de gamla när de var klara.

    Sjukt att man ska behöva gå den vägen.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *