Om du hyllar mig så hyllar jag dig!

Caroline Svelid på @prickenrosa har tatuerat in Samir Badrans, nu smått episka låtrad från Melodifestivalen 2024.
Samir & Viktor hamnade sist i den allra första deltävlingen och pikades för sin falsksång, särskilt just Samirs rad ”Bror, du och jag” och nu pryder den även den rosa prickens överarm.
Det är synd att det inte är 2003, för då hade Samir kunnat tjäna miljoner på att göra den till en ringsignal för mobilen.
Skrattar bäst och skrattar sist liksom… 🙂

Han verkar ha blivit riktigt glad av gesten, och nu hyllar Samir henne tillbaka, vilket är fint!
Varvet runt av hyllningar. En 360 av hyll.

Slut på inlägg.



REKLAM!

Här kommer det reklam för min bok "De kallar oss influencers". 
Här kommer det reklam för min bok ”De kallar oss influencers”.

NU finns min bok ”De kallar oss influencers – Bloggbevakning, Branschen och Bubblan som sprack” som ljudbok på i alla fall Storytel och Bookbeat, vad jag vet. 🙂

Mycket nöje, ni som väntat tålmodigt!

26 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Förstår om detta är irrelevant för många bloggläsare men jag är väldigt nyfiken på hur processen såg ut kring boken. Alltid spännande att höra hur en bok blir till, från idé via förlagskontrakt till publicerad bok. Min känsla efter att ha läst boken var också att du hade ganska tuff tidspress för att göra den klar?

    Är det ok att locka in läsaren i ett inlägg för att sedan längre ner lägga in reklam så att man läser även den av bara farten? Eller måste inlägg som innehåller en liten del reklam markeras överst i inlägget?

      Jag tycker det är fräckt att lägga reklammarkeringen överst och sen bädda in reklamen någonstans mitt i inlägget. Jag tror heller inte att majoriteten av läsarna vill ha den före själva inlägget. Så här kan du snabbt göra ett tydligt val, vilket du inte kan om reklamen är inbäddad. Så ja, jag tycker det är okej. Det separerar tydligt reklamen från själva inlägget, vilket är syftet ed hela reklamidentifieringen men jag ska lägga till att inlägget är slut.
      Om det där inte får din uppmärksamhet, så vet jag inte vad som skulle kunna göra det? Vad tycker du själv? Behöver man ett heads up på att det kommer komma en stor rosa reklammarkering längre ner i inlägget?

        uppskattade att den var längst ner, när man hade läst klart inlägget kunde man enkelt göra ett val att inte läsa reklamen.

        Tycker att du gjorde din reklammarkering himla snyggt. Det är som när man läser en fysisk tidning. Först ett reportage och sedan på nästa sida kommer reklamen fristående från själva reportaget. Dessutom med din rosa ”varningsplatta” går det inte att missa att här under kommer reklam, och man kan göra ett medvetet val. Helt ärligt, inge fjäsk, borde detta vara en standard.

          Tack! 🙂

          Jag tycker boken ser för kvadratisk ut. Som en bilderbok för barn.

            Så ser ju alla titlar ut på bookbeat, den fysiska boken har ju inte den formen ?

              Såhär då: ett fyrkantigt spel gör att allting blir fel.

                Haha va? men ändå gulligt att du/personen ovan trodde boken var formad som en kvadrat ☺️

        Jag tänkte mer på om det finns något direktiv från konsumentverket eller dylikt, hade för mig att det måste framgå i inläggets början man kan såklart minnas fel (har hänt förut, det kan jag villigt erkänna!). JAG tyckte också att !!!ROSA REKLAM!!! var tydligt och det tror jag de flesta andra också gjorde, jag var mer intresserad av hur det formellt ska markeras, om det finns sådana direktiv.

          Borde väl räcka såhär, är ju ingen reklam ovanför markeringen utan det är ju tydligt när det övergår till reklam.

          Det är det som är det stora problemet, och som jag faktiskt tar upp i min bok (smygreklam) – just att det inte finns några tydliga instruktioner om hur man ska göra, utan bara hur man inte ska göra. Absolut, men det är om man blandar redaktionella inlägg av privat natur med kommersiellt innehåll, eller om detta kommer bäddas in och omskrivas på samma sätt som influencers skriver om sitt liv.
          Jag känner mig helt trygg i hur jag markerat det här inlägget.:-) Det ska framgå direkt att det du är på väg att ta del av är reklam, för att kunna välja bort det och det är bättre att reklammarkeringen kommer i anslutning till själva reklamen, och inte före ett långt stycke om någonting helt annat. Det är lurigt tycker jag.

      Eller så blandar man inte ihop redaktionellt material och reklam överhuvudtaget i samma inlägg.
      Är väl bara att göra varsitt inlägg. Ett vanligt och ett med reklam.

        Eller så gör man så som hon gjorde nu bara ??‍♀️

        Och då är det någon som klagar över det upplägget… Det uppskattas nämligen inte heller av alla… 🙂

          Jag tycker också att det här var ett bra sätt. Tydligt och enkelt.

    Och nu har jag äntligen förstått hur man uttalar ditt efternamn (hörde reklamen på din insta). Har ju alltid tänkt på Stockholmska som Gerviiide, men det är mer Jäärvide 🙂 Tack för det 😉

      Lärde också mig något nytt nu ?

    Jag hoppas verkligen ingen betalar för att lyssna på samir i sommar efter dom där kommentarerna

      Vad var hyllningen till Prickenrosa menar du? Tackinlägget? Eller något mer? ?

    Tycker det är lite sorgligt hur missnöjd Samir var med deras bidrag för det var inte han som artist som gjorde att det blev som det blev. Låten var kass och viktor bangade på scen.

      Dom sög men han borde ju bara vara tyst om det

    Jaaa, äntligen, nu ska här lyssnas på bok ??

    Sträcklyssnar!

      Är den bra?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *