Samarbete vs samarbete

Influencer marketing har sannerligen tagit Sverige med storm.
Fler och fler företag vänder sig till bloggnätverk för marknadsföring och den traditionella printreklamen verkar vara på väg bort.
Den senaste tiden har jag flera gånger kommenterat fenomenet och hur jag tror att trenden kommer se ut under 2020.
Jag har en känsla av att följarnas förtroende för influencern kommer fortsätta sjunka i takt med att de gör fler och fler samarbeten, och speciellt då samarbeten där produkten de marknadsför är deras ”favorit” trots att det inte ens gått en vecka sedan influencern marknadsförde ett konkurrerande varumärke som givetvis också var hennes favorit.

Det här med att prata i ”jag-form” är enligt mig, en av sakerna som riktigt kan pulvrisera ett varumärke och dess trovärdighet på nolltid. Alla förstår nämligen att produkt efter produkt som visas upp, omöjligt kan vara en favorit.
Beskriv och presentera produkten i samarbetet för följarna istället och ta reda på vad de är ute efter, snarare än du själv.

Här kommer två exempel på min teori:
1. Alexandra Nilsson gör ett samarbete med företaget Swarovski och jag får känslan av att det är någon annan som skrivit inlägget åt henne då språket är helt annorlunda mot vad man normalt sett kan läsa inne hos henne.

Nu är det snart jul igen och jag vet exakt vad jag önskar mig i år. Smycken från Swarovski! I två år har jag fått presenter därifrån från Andreas, och jag blir lika lycklig varje gång. Swarovski är verkligen i min stil. Classy men också party, fast funkar ändå lika bra till vardags om man vill det. Ni vet ju att jag älskar allting som glittrar, men det får gärna vara i en stilren design så det inte tar över för mycket. I år har Swarovski en kollektion som heter Naughty or Nice, som handlar om ifall du har varit snäll eller lite stygg ?//Alexandra Nilsson

Ta en titt på smyckena och säg mig om ni tycker att de känns som ”Alexandra”?
Jag gör inte det inte tyvärr men de kan ju också bero på att Alexandra erkänner att hon hittat på allt som stod i hennes inlägg. Hon kallar det hela för ”story telling” vilket mest låter som ett fancy word för hitttepå. Hon bygger alltså fiktiva scenarion som hon sedan stoppar in sig själv och sambon Andreas i.

Så storytelling alltså? Det gör ju inte direkt det lättare att lita på vad influencers tycker och uttalar sig om när till och med det här var visar sig vara fejkat. 

2. Paula Rosas gör ett samarbete för företaget Safiras klockor med bland annat Hugo som rekvisita. Trots att jag vet att Hugo nästan aldrig tar av sig sin Rolex och att Paula aldrig skulle sälja sin klocka av samma märke så tycker jag att reklamen är riktigt bra utformad.

De blandar exempelvis inte in sig själva och pratar inte om klockorna som sina favoriter utan Paula presenterar dem helt sonika för de potentiella kunderna.
Hon skriver ingenting om sig själv eller produkten som hon riskerar att kastas tillbaka i ansiktet på henne om hon någon gång skulle få för sig att göra reklam för en konkurrerande verksamhet.
Paula är helt enkelt en reklampelare som lånats ut till ett företag som Safira för marknadsföring på hennes plattformar.
De betalar för hennes plattformar, inte hennes person, personliga integritet eller åsikter, och det är någonting alla influencers skulle gynnas av ifall de tog informationen till sig.
Hon behöver inte blanda in sig själv hela tiden. Fokusera på det marknadsförande företaget istället och försök matcha det med följarna istället. Annars kommer det inte finnas så mycket trovärdighet kvar att förlora och det är trots allt det viktigaste en influencer har till sitt förfogande..

Vad är era åsikter om innehållet i det här inlägget?

186 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Jag har numera noll förtroende för influncers och deras reklam. Skulle aldrig köpa något som en influencer ”tipsade” om eller ”producerat”.

      Det beror helt på vilken typ av influenser man pratar om.

      Alexandra och gänget som inte bidrar med något vettigt mer än egobilder och fåniga toutubeklipp är jag riktigt less på.

      Däremot finns det mindre influensers inom
      olika genrer som så sakta bygger upp sina varumärke som jag har förstående för
      eftersom de endast marknadsför sådant de faktiskt står bakom.
      Jag hoppas och tror att det blir mer av sådant i framtiden och alla alla ytliga egokonton självsaneras.

        Åh, egobilder <3 Längesen man hörde det ordet!

        Exakt. Influencers som tillför någonting mellan reklamen. Där man får någonting mer och inte bara snygga bilder. Då har jag inget problem med att det kommer samarbeten ibland. Förstår ju att de behöver en inkomst för att kunna producera bra material till oss alla andra dagar om året 🙂

        Ehh vem då?

      Inte jag heller, men vanlig reklam biter inte ens på mig så det är inte så konstigt att jag inte lockas av det influencers gör reklam av.

        Reklam för menar jag.

        Haha alltid lika roligt med folk som inte förstår att de påverkas av reklam Även om de inte rusar till butiken och handlar så fort de ser en reklam.

        Reklam funkar även på så sätt att du, när du står i butik och väljer mellan olika produkter, undermedvetet kopplar samman produkter med vissa egenskaper som du har snappat upp via reklam. Man vet också att man tenderar att köpa märken man har sett förut för att det känns ”tryggare” än att köpa ett märke som är helt nytt för en, om man så bara sett det i reklam. Så jo, reklam biter även på dig.

          Jag vet hur reklam funkar, jobbar med det.

            Då borde du veta att reklam biter även på dig.

              Jag vet nog på vilket sätt reklam biter.

                Verkar inte så, men visst..

              Snillen spekulerar.

            Eller hur.. Du kanske även forskar på reklam?

            Haha mm du jobbar nog med reklam, men är unik nog att vara immun mot den? ? Anonym / 10:21 har helt rät

              Som så ofta en charmig ton i detta kommentarsfält.
              Att alla påverkas av reklam i någon utsträckning är självklart. Annars hade inte företag lagt stora pengar på det. I vilken och hur stor utsträckning vi påverkas av den beror på en rad faktorer från personlighetstyp, behov, typ av köp.

          Åh vad kul med folk som ska rapa upp lite fakta de fått nedtryckt i sin egen hals av någon påstridig iddi. Jag tror det flesta vet hur reklam fungerar, om inte när de ser den så när de står i butik och väljer mellan känd och okänd vara..

          Jag skulle aldrig köpa något en influencer visat upp, det är så uppenbart att de sålt ut sig själva. Samma med kändisar som syns i reklamfilmer. Bojkottar varan direkt. Allt från kattmat till schampoo.

          Har man en bra produkt behöver man ingen ”sälj grej med tjej”reklam

            Exakt, oavsett hur mkt Anonym ovan än forskat så går det inte att komma ifrån att det även finns en MEDVETEN backlash-effekt: där man står i affären och MEDVETET väljer bort influensers rekommendationer till förmån för något annat…

              Ja men det är något annat än att påstå att reklam inte biter på en.

          Jag vet precis hur reklam påverkar min hjärna och det har definitivt påverkat många av mina beslut när jag ska handla något. Men jag kan ärligt säga att jag tar tydligt avstånd från alla varumärken jag vet marknadsför sig genom influencers. Det är ett aktivt val och det dominerar över mitt svagare jag som kan bli frestad av reklam.

          Jag har aldrig och kommer aldrig att köpa något från Bianca Ingrosso, Therese Lindgren eller Ida Warg m. flera som försöker kränga smink, parfymer, produkter, böcker och allt vad det är. Jag kommer heller aldrig att köpa något från DW, Ideal of Sweden, Nakd, Löwengrip osv osv osv.

          Det är inte alls svårt för mig att välja bort dessa märken och listan sitter i bakhuvudet. Man förvandlas inte till en programmerad robot bara för att man sett reklam. Ogillar man en reklam kan den ha motsatt effekt.

          Kan tillägga att jag har vänner som slutat handla på Coop för att de avskyr den där Lotta med munnen så mycket. Tidigare handlade de nästan allt på Coop men har helt slutat med det ?

            Ja, medvetna val kan faktiskt påverka vad man köper, det är inte ens så jobbigt att välja bort influencer-reklamade saker. Jag har slutat handla på vissa butiker som samarbetar m influencers och även meddelat butikerna varför jag slutat handla där. Konsumtion är dåligt för miljön, så man bör vara ytterst noga med vad man ändå väljer att konsumera. Gör mirakel för ens privatekonomi med, otroligt hur mycket pengar man kan spara genom att välja bort onödigt krafs!

      Jag kollar alltid snabbt om någon har rabsttkod om jag ändå ska handla något.

        Exakt! Använder Xlash och skulle aldrig betala fullpris utan Använder vem som helsts rabattkod som alltid finns ute. Samma när egoina hade rabattkod hos mat.se, klart jag tog det för Jag skulle ändå Veckohandla. Samt tipsade min svärfar om det som är 66-årig från mellanöstern, han har ingen aning om vad bloggar är men ni kan ge fan på att han fick ”handla för 500kr få 300kr gratis att handla för” eller va det var ?

        Finns oftast likvärdiga (om inte bättre) rabattkoder man kan hitta på nätet utan att gå via influencerns kod. Inte alls ovanligt att de kör flera kampanjer samtidigt.

      Låter som en klok slutsats!

      Paula tappade mig direkt vid Bae… både så sjukt töntigt ord i detta sammanhang och med versal dessutom.

        Sjukt märkligt. Särskilt för mig som bor i en stad där BAE är en stor arbetsgivare ?

      Svar till ?️, men man köper väl inte produkterna t ex. Kissie tipsar om för att just ”Kissie gillar dem”, utan för att man blev nyfiken på produkten hon visar upp, helt oberoende av henne som person? Eller?

      Sen är det förstås skillnad på om någon tipsar om hudkräm eller smink eller så, då kanske man lägger mer vikt vid personens recension av varan för att avgöra om det är något man själv behöver/vill ha, men ett örhänge t ex. köper man väl för att man själv tycker det är fint, inte för att Kissie eventuellt gör det?

      Alltså, menar att om man gillar örhänget hade man ju troligtvis köpt det om man sett det direkt på hemsidan eller hos någon annan bloggare, bara det att Kissies bloggannons råkar vara anledningen till att man hittade örhänget över huvud taget och därför blir man ”influerad”?

      Gud vad dåligt formulerat, haha förlåt, hoppas poängen går fram ändå.

        Fast för att återkoppla till det Camcam skrev i inlägget så kände jag precis samma sak om detta samarbete, det lät otroligt ihopdiktat och inte alls trovärdigt. 🙂

      Måste ändå hylla Helen torsgården, hon gör trovärdiga och bra samarbeten. Verkar hålla sig Till färre samarbetspartners och gör reklam för sånt som är relevant för henne och familjen. Gör dessutom vissa samarbeten otroligt proffsiga, för att vara influncer.

    Vad hände med glory hole-inlägget? Glöggyra?

      Tänkte samma ?‍♀️

      Ojoj, vad har man missat nu? Sammanfattning pls.

        Camilla publicerade ett osammanhängande märkligt inlägg med en bild på en tomte och ett glory hole, vilket hon tyckte var superkul. På nåt sätt var det kopplat till M Graaf som var utklädd till ren.

            Fy vilka osmakliga tomtebus ! Sen är jag moralkärring än värre för hur smart är det att ta hål i öronen inför en vistelse i Thailand. Ett till gnäll det stavas artros.

      Haha.. det skulle ha skrivits om en smula men gick iväg av misstag.
      🙂

      Vi får se om det får se dagens ljus eller förpassas till papperskorgen.
      Jag är så trött just nu att min humor är sämre än någonsin och att det kanske bara är jag som tycker sådant är hysteriskt underhållande. 🙂

      Jag får fråga mig själv ”Vad hade TramsFrans gjort”? 😉

        Nej det är inte bara du, men det är väl typ bevisat här inne att man inte ”får” skämta om allt…

          Majoriteten här tycker att Camillas skämt är fruktansvärt dåliga, hade jag drivit den här bloggen så hade jag lyssnat på de som läser här eftersom det är läsarna som gör att hon kan få lön för att driva bloggen men men ?‍♀️

            Tycker att om det inte passar läsarna så har de ett val.

            Ska man anpassa sin humor efter vad andra tycker du?
            Jag delar själv inte Camillas humor men vet du vad jag gör? Scrollar vidare. God jul.

              Va? Kan man scrolla? Varför har ingen här inne tipsat om det förut?

              Sa jag det eller? Camilla får gärna skratta åt vad hon vill, men att publicera det på bloggen som är till för oss att läsa och är hennes jobb och inkomstkälla tycker i alla fall jag är ganska konstigt.

            Fy fasen vad tråkigt om alla har samma humor.

            Vad vet du om vad majoriteten tycker utan att ha hört och sett alla talande och tysta röster och räknat dem?

            Tycker att Camilla ska känna sig fri att skriva exakt vad fan som hon vill. En blogg blir mer ärlig och äkta så. På gott och ont! Jag tror att vi alla är människor nog att klara av detta utan att tvinga på någon tillrättalagd version som ändå bara smakar plast till slut, det räcker med tråkiga inlägg i influencers media som går den vägen med anknäbbarna bjäbbande och allt…

            Dare to Suck! Att våga vara sig själv behöver inte va så jävla konstigt. Hur hon än gör kommer hon ändå alltid att få kritik av någon..

        Bra beslut. Tänk igenom innan du publicerar eller stå för dina inlägg.

          Hon tjänar säkert mer pengar på att folk inte håller med i humorn för det ger en massa kommentarer ?

        Din humorstil och tramsfrans är ju typ motsatt? Du brer på massor medan han brukar låta det lustiga framgå lite mellan raderna och genom att beskriva situationen med väl välvalda ord?

        Svårt att bli som tramsfrans för han har ju verkligen en begåvning man bara kan drömma om, men jag tror på kortare och mer nogrant genomlästa inlägg om man vill nära sig hans ton.

        Tramsfrans hade korrläst sina inlägg.

    Min primära tanke är: blir människor på riktigt taggade på att köpa dessa produkter? Eller, det antar jag eftersom företag fortsätter med denna marknadsföring. Men effekten skulle då bli att man spontant köper en gåva till någon som inte är så genomtänkt eller personlig. Känns ju lite tråkigt.

      Jag tror att det är människor som redan varit ute efter märke/modell ett tag som väljer att köpa krimskramset. Får man en rabattkod så tror folk att ”de sparar pengar” och samtidigt får den vara de suktat efter. Så resonerar jag trots att jag aldrig någonsin köpt en influencergrej. Eller jo, style by Tyra ridbyxor för halva priset för ca 4 år sedan. De var riktigt bra! Men då handlade om att de var klart billigast, inte för att Tyra satt sitt namn på dem.

        Ridis, så tänker jag också. Om det är något jag har kollat ut sedan innan så googlar jag fram någon bloggrabatt. Antagligen är man mer påverkad än vad man tror, men vad jag vet så har jag inte spontanköpt något.

        Monchichi, jag köpte faktiskt en Foreo efter att fått så dålig hud av massor av solkräm. Jag är nöjd. Det är en lyxgrej, man behöver den inte, men det går snabbt och smidigt på morgon och kväll. Billigast hittade jag den dock på Åhlens med en 25% check jag hade där. Tror alla som är kunder får det med jämna mellanrum.

          Och den stora frågan är; skulle du ha köpt en om alla influencer inte hade skrivit/vloggat om den? Visste du ens att den funnits i över 6 år? I alla fall jag hade inte en aning om att den fanns för ett halvår sedan.
          Den marknadsföringen har i alla fall funkat rätt så bra på mig, jag som inte ens tvättar ansiktet mer än typ varannan söndagskväll blir sugen på att skaffa en.

            Då har vi sannolikt blivit influerade på annat vis. ”Traditionell” reklam.

      Saker jag fått upp ögonen för pga influencer:
      Foreo – Vill jag köpa men är skeptisk till om den verkligen är så bra som alla sponsrade personer säger att den är.
      Ren skincare, läste om märket i en blogg för några år sedan, nu använder jag inga andra produkter.
      Beach House – Kommer inte ihåg vem det var jag såg i en pyamasdress, men jag köpte en jag också och nu har jag både lakan, påslakan, örngott, filtar och doftljus därifrån.
      Ideal of sweden – Behöver jag säga något?
      Boozt – Hade aldrig hittat sidan som ingen hade skrivit om den först
      Steam Hotel – Hade jag aldrig åkt till om det inte vore för att alla skrev om det förut. Från Stockholm sett så är Västerås perfekta lagomresmålet om man vill komma iväg en helg.
      Mr Cake – Hade jag inte heller hittat till om det inte vore för influencer
      Platsbyggd bokhylla – Efter att alla började uppdatera om det så har jag bestämt mig för att också ha en.
      Desenio – Hörde först talas om i en Vlogg
      Essie – Såg på samma blogg som Ren skincare, det enda nagellacket jag använder nu för tiden
      Nocco – Vet inte vem som skrev om det först, men fastnade gjorde jag
      Kry – Bästa uppfinningen på länge!
      Storytel – Näst bästa uppfinningen
      Jotex – Visste om sidan innan de började göra om i influencers hem. Efter det har det blivit så att det är den första sidan jag besöker när jag är ute efter nya inredningsprylar
      Mathem – En till bästa uppfinning
      Refunder – Alltså, hur bra?!?
      Loka – Tror att det var när Loka Crush introducerades som de skickade ut ett sjukt grymt pressutskick till alla influencers. Efter det har jag märkt att jag omedvetet väljer loka framför andra märken.

      Och mycket mycket mer. Det här är bara de jag kan komma på i förbifarten. Om jag tänkte till lite så skulle jag kunna göra en riktigt lång lista och det tror jag att du egentligen också kan göra om du ser förbi allt krimskrams.

      Det är ju faktiskt så att marknadsföring fungerar och har man samma målgrupp som en influencer har så är deras plattformar en väldigt bra kanal att använda för att få så mycket ROI som möjligt.

        Desenio har jag beställt massa ifrån – Rekommenderas!
        Essie har dom överlägset bästa nagellacken! Så håller med dig 🙂
        Foreo har jag faktiskt köpt pga influnsorna, det är nog den enda ganska dyra prylen jag nog inte hade köpt annars. Om den är bra hmm, ja den funkar absolut. Fast den gör inte underverk! Men då har jag riktigt kass hy och har gett upp hoppet på att något någonsin ska funka

        Skriv en bok???

          Om du tyckte att listan var lång skulle du behöva jobba rätt så mycket på din koncentrationsförmåga

        Kry och alla dessa internetdoktorer som totalt urholkar välfärden vill jag ändå påstå är totala motsatsen till ”bästa uppfinningen på länge”.

          Jag skulle vilja påstå att det är landstingsvården själva som ser till att urholka välfärden. Efter att det släpptes på vårdmonopolet har primärvården inte alls förstått att de nu också jobbar med service. Jag som patient är inte bara en patient längre, jag är också en kund. Om jag har en ickeakut åkomma som jag måste se en läkare för så har jag idag två val.
          Jag kan antingen ringa till en vårdcentral, där det ser ut såhär:
          Enda alternativet att komma fram är att ringa precis när de öppnar, för väntar man till 10-11 har växeln kapacitet slagit i taket och man är tvungen att återkomma dagen efter. Man får ett automatsvar att man har nummer 42 i kön, därför väljer man att bli uppringd. Fem timmar går och om man inte kan svara när de ringer så är det game over och får man återkomma dagen efter. Svarar man så får man som svar av en väldigt trött och otrevlig telefonist att de har tid först om 3 månader. Har man otur så har de ingen tid alls överhuvudtaget och då måste man leta reda på en annan vårdcentral. De där tre månaderna går och man är äntligen på väg till vårdcentralen, väl där blir man mött av superstressad personal som inte har gett ifrån sig ett leende sedan typ examen. Man har enbart en kvart på sig att förklara vad som är bekymret, för någon som inte ens kan svenska och så får man alltid, alltid som svar att man ska avvakta i tre veckor och om det inte har blivit bättre så får man boka en ny tid. På sin höjd får man några alvedon med sig hem.

          Eller så använder jag mig av kry, där jag bara behöver vänta i högst 20 minuter på att få prata med en läkare och där blir jag hjälpt av en väldigt tillmötesgående och kompetent person.

          Så länge statliga vårdcentraler förnekar för sig själva att de nu inte längre har monopol på vården och att de faktiskt behöver försvara sina marknadsandelar, konkurrera och faktiskt jobba för att bli attraktiva för sina kunder så kommer de fortsätta att urholka sig själva.

            Så i realiteten så är det positiva att Kry och andra nätdoktorer hellre skriver ut starkare läkemedel än de du kan köpa receptfritt och i större utsträckning skickar patienten på onödiga undersökningar som i vissa fall är förknippade med risker? Om det är den service som du efterfrågar så absolut, då är det dit du ska vända dig.

              Det positiva med kry är att de tar en på allvar. Eller rättare sagt, hinner ta en på allvar. Det är aldrig några språkförbistringar, man blir aldrig missförstådd och de lyssnar faktiskt på vad man säger. Och det mest positiva är att man får vård direkt och man blir alltid bemött av trevliga personer. Till skillnad från vad man blir på vårdcentraler där man alltid måste vänta i minst tre månader för att komma till ett ställe där det inte finns någon som inte är snäsig mot en.
              Dessutom, om jag inte söker vård för typ halsfluss eller urinvägsinfektion hos vårdcentralen så blir det problem och läkarna verkar stå handfallna och säger att de inte kan hitta något så därför är det inget fel på en. Fastän man fortfarande har problem.

    Alexandra har ju gjort återkommande samarbeten med Swarowski, storytelling eller ej.
    Sen för mig personligen påverkar dessa samarbeten inte mig, jag köper inte något bara för att någon flunsa promoatar det.

    Kissie suger när det gäller att göra bra samarbeten, hon är så oseriös. Hon bryr sig inte ens om att uttala företagens namn korrekt, säger upprepade gånger att de heter något helt annat pga att hon är för lat/dum att ta reda på det. Fattar inte att något företag vill samarbeta med henne, de måste ha väldigt okunnig personal på sina marknadsavdelningar. Volkswagen tex, tror ni någon valt att köpa en sån pga att kissie rullar runt i en sponsrad hyrbil (som verkar gå sönder ovanligt ofta)? Inte en chans, det där är garanterat en ren förlustaffär. De enda som vill vara som kissie och köpa det hon ”älskar”, hennes ”superfavoriter” etc är såna som inte ens har något körkort.
    Therese Lindgren däremot är riktigt bra på att klura ut roliga videos där märket framhävs på ett mer naturligt och ofta roligt sätt. Tex när hon sminkade sig till en foreo! ?

      Så jävla avundsjuk på Alexandra, pinsamt nästan ?

        Jag tror ärligt inte någon är avundsjuk på Alexandra. Utom möjligtvis du.

        Avundsjuk? Men snälla, nu får du väl ändå ge dig…
        Anonym 09.16 är väl inte avundsjuk, framstår verkligen inte som det i mina ögon. Snarare analyserar hur samarbeten ser ut från henne och andra influencers. Men avundsjuk? Det var att ta i från fötterna tycker jag ändå.

        Skrattretande att du tror att någon vuxen människa överhuvudtaget är avundsjuk på kissie. ? Du är kanske väldigt ung? De flesta av hennes fans verkar vara barn, tyvärr. Hon har verkligen ingenting jag vill ha, hela hon är fake och opererad från topp till tå och ändå ser hon helt average ut, hon har en liten tråkig lägenhet i ett dåligt område, äger inte sin egen bil, hon är outbildad, har ett hjärndött och meningslöst jobb som inte tillför samhället något positivt alls, hon är oärlig och ljuger, kränger bluffprodukter och profiterar på djurs lidande, låtsas att hon är feminist när det passar och besitter Sveriges största dubbelmoral. Hon vill ge sken av att hon har massa pengar och skryter om hur mycket hon får betalt, men kollar man på hur hon lever, hur svårt hon har att få banklån osv så är det uppenbart att även detta är lögn. Jag kan på sätt och vis förstå att unga tjejer kan vara avundsjuka (och därför tro att andra också är det) på riktigt framgångsrika och snygga influencers som tex Janni och Bianca, om man nu tycker att livet som influencer verkar kul. Men kissie? Det oroar mig att någon på allvar kan tro att kissies liv är något att eftersträva och att vara avundsjuk på.

        Ja verkligen.. Jätte avundsjuk. Haha! Dagens skämt.

        100% Kissie själv som skrivit detta

    Hur går det för Kenzas ivyrevel? Hört att det går back flera miljoner per år… Kanske redan finns ett inlägg om detta?

      Jag vill också veta.
      Det är ett mirakel i sig att märket överlevt såpass länge. Dyra kläder, inget ovanligt designtänk bakom plaggen, medelmåttig kvalité på tyger, bara Kenza som förnyar märket osv.

      Tror att de precis klarar sig undan konkurs.
      Skulle då inte köpa aktier i bolaget om det börsnoterades, om man säger så.

      Kanske fråga henne på hennes blogg? 🙂
      Men hade gärna sett ett granskande inlägg om det här också.

        Helt ärligt så tror jag ingen här inne vill se mig försöka göra en ekonomisk granskning av ett företag. Jag har inte alls den kunskapen som krävs för det tyvärr…
        🙁

      Förvånar mig inte. Kläder som typ bara de med små fasta tuttar ”kan” ha pga svåra skärningar, litet storleksspann, höga priser. Det känns som att Kenza designar kläder till SIG SJÄLV i Ivy Revel och tänker inte på att de flesta inte är modeller som hon.

        Dessutom är kvaliten katastrofal. Tänkte beställa en klänning innan jag klev in i deras pop-up-store och fick typ en liten chock.
        Allt såg så billigt ut, material, dåligt sytt osv. Blev ingen klänning ??‍♀️

          Köpte 7 plagg därifrån för kanske 5 år sen. De tog 100 kr styck, någon super-rea. De mesta var så dålig kvalitet, luddade, byglar i bikini gick igenom tyger mm. Hade sakerna en gång var och fick kasta det sen. ?

      Bryr mig inte Kenza????

    Professionalism helt enkelt. Jag finner ändå många tillfällen under dagen att vara personlig utan att tumma på de professionella reglerna.

    Sandra beijers senaste samarbete med hårfärg är riktigt bra, alla vet att hon aldrig skulle göra det på sig själv så hon gör det inte på sig själv.

      Nja, vad exakt är bra tycker du? Har man inte blivit lite mätt på hennes ”sexiga miner” när hon står med halvöppen mun? Sen såg man ju knappt någon skillnad på efter-bilderna. Men visst. Håller med om att hon har roligare idéer än många andra. Beror antagligen på att hon faktiskt arbetat med reklam tidigare. Sen är väl inte alltid hennes utförande de bästa.

        Fast grejen med hemmafärg är ju att man inte ska gå mer än två-tre nyanser mörkare/ljusare. Annars blir det inte bra. Så med det i åtanke tycker jag att det var ett grymt samarbete!

        Tycker inte heller man såg någon skillnad på de två första?

        Kanske precis det jag skrev? Hon skulle aldrig färga sitt eget hår så hon färgade andras. Snygga bilder, bra berättande, sin egen ton vilken hon byggt upp under många år. Personligen skulle jag aldrig gå till creative heads där hon klipper sig för det är sinnessjukt dyrt, skulle däremot kunna tänka mig att lägga en toning hemma.

      Haha kommenterade precis samma sak! Sandra är grym <3

      Kan inte någon som har följt/följer henne dra en liten sammanfattning om henne? 🙂 Var precis inne och tittade på hennes blogg och hon verkar väldigt mysig!

        Om Sandra?

        Överklass från Stockholm
        Har jobbat i reklambranschen och bott i New York
        Lever sitt liv i en romantiserande bubbla
        Har bara vita kompisar
        Festar
        Överdriver saker hon berättar för sina kompisar för att det ska låta bättre
        Dejtar killar som alla ser likadana ut
        Klär sig som en tonåring
        Skriver tonårsböcker om kärlek och sex
        Älskar att resa

          Får jag fråga varför folk hänger upp sig på att alla Sandras kompisar är vita? Jag har själv två icke-vita kompsiar. Den ena från studietiden och den andra halkade in som en kompis flickvän. Båda dessa har dessutom endast en förälder som har icke-europeiskt ursprung. Måste jag gå ut och aktivt leta efter kompisar med icke-europeiskt (och inte amerikaner/kanadensare/australiensare/vita sydamerikaner/nya zeeländare etc) ursprung? jag vet inte riktigt hur jag ska göra det på ett bra sätt. Det finns några sydostasiater på min arbetsplats, men vi har inte klickat. I övrigt så håller jag på med en hobby som tyvärr mest drar svenskar, jag bor i ett hyfsat dyrt område, och mina så kallat icke-vita vänner är uppvuxna i vita medelklassområden så jag kan inte ragga upp deras barndomsvänner heller 🙁

            Hänger inte upp mig på någonting. Enbart fakta. Rikemän = vita överklassfolk så är det bara.

              Långt bort alla rikemän är överklass.

          Överklass?

          Haha, tillåt mig att skratta! ”Har bara vita kompisar”. Spelar det verkligen någon roll vilken hudfärg ens kompisar har?

    Sandra Beijer måste väl göra bloggvärldens bästa samarbeten? Som när hon gjorde reklam för hårfärg https://sandrabeijer.elle.se/sandras-salong/. Istället för att låtsas att hon äääälskar denna hårfärg (när alla vet att hon fixar håret hos frisören), gjorde hon en rolig grej av det. Det märks att hon har jobbat med reklam. Hon är skicklig,

    Det står på flera plattformar att Framgångspodden har över 2.5 miljoner lyssnare per månad. Det kan väl ändå inte stämma att var fjärde svensk lyssnar på den varje månad? Är det en liten försköning av verkligheten att skriva lyssnare istället för lyssningar?

      De använder Bellsan-metoden™ för sina siffror.

        På framgångspoddens hemsida står det:

        ”Framgångspodden är nordens mest populära intervjupodd med över 300 gäster och över 2,5 miljoner lyssnare varje månad.”

      Jag har för dålig koll på poddars mätverktyg för att riktigt kunna uttala mig tyvärr..

        Jag tänker på Magdalenas och Monas tjatande om Fannys fina smycken….
        Mona har ju haft med dom otaliga gånger, gjort reklam för dom, osäker på om hon märkt ut det.
        Nu samarbetar tydligen Mona och Magdalena, och nu tjatas det på Maggans blogg om dessa smycken. Och det märks inte ut som samarbete.
        Mona har ju den åsikten att när hon pratar om sina vänners varor så behöver hon inte märka ut det för hon hjälper sina vänner…kan det vara rätt?

      Enligt poddindex har de ca 116000 unika lyssnare per vecka och 526000 lyssningar. Så ja, förskönad statistik kanske. 526.000×4=2.104000 ish så kanske är så de räknar? Rätta mig gärna om jag tolkar statistiken fel 🙂

        Det var väl så vi kom överens om i veckan att man inte kan räkna.

          Eller förlåt! Såg nu att du skrev lyssningar och inte unika lyssnare. My bad

        Eftersom podden kommer ut per vecka och man måste mäta unika lyssnare, INTE lyssningar, så är det ju enkelt att konstatera att de mäter som BB. 116 000 lyssnare är mao korrekt, och inget annat.

        Även Alex Schulman sägs ju ha överdrivit sina poddsiffror. På Bellas insta stod det 1.5 milj readers det stod inget om vecka eller månad och inte unika.

      Bella är ju Pärleros idol så skulle inte förvåna om han snappat upp många knep av henne.

      STÄMMER INTE GARANTERAT!
      Om du går in på poddindex står det att podden har en räckvidd på strax över 100.000 unika varje vecka och den har 500.000 lyssningar varje vecka. Lyssningar räknas på hur många klick(behöver inte lyssna på podden mer än några sekunder.

      Alltså, av de 100.000 unika kan flera lyssna på några olika avsnitt på samma vecka och podden får därför 500.000 lyssningar.

      Om du läst 2,5milj så är det garanterat fel. Kan ju vara så att de 100.000 unika/vecka alltid är nya personer då skulle det bli 400.000 unika men mest troligt är ju att lyssnarna återkommer och är mer eller mindre samma unika varje vecka alltså 100.000 unika eller något fler.

      Det du läst är förmodligen lyssningar inte lyssnare

      159 000 per vecka första halvåret 2019 enligt Orvesto som mäter räckvidd för medier. Att jämföra med ettan P3 dokumentär, 563 000 per vecka.

      Han har uppgett att varje avsnitt spelas upp 500tusen gånger. Ett avsnitt i veckan blir 2 milj lyssningar. Men är nog troligtvis samma 500 tusen som lyssnar varje vecka.

        Samt att fler spelar upp samma avsnitt fler gånger tex pausar eller sommar.

        Det poddindex han använt räknar varje gång någon trycker på play, så om man gör paus tre gånger räknas det som tre lyssningar. Ganska lätt att trycka play/stop oavbrutet en stund för att få upp siffrorna. Orvestos siffror är framtagna genom Sifoundersökning, jag tycker det känns mer tillförlitligt.

    Vad säger man när många influensers haf samma guldglittriga topp från Ellos hemma i sovrummet framför spegeln eller när alla plötsligt känner ett behov av att köpa en långklänning från samma företag. Plyschtyg och klänningen ser ut som en morgonrock på samtliga. Tonårsbarn som inte kan bärga sig innan paketet från Cellbes dyker upp. Samma tonårstjejer älskat skönhetsartiklarna från Matsmart. Vem tror de att de lurar?

      När snobbiga Lady Mandy Schulman gör reklam för Cellbes…
      LÖJEVÄCKANDE DUMT.
      Noll trovärdighet. Noll.

    Vet inte om jag håller med din ”spaning”. Visst, det är mer trovärdigt att inte blanda in sig själv i samarbetet, men företagen betalar ju för att ta del av din person och ditt varumärke. Annars kan ju företagen lika gärna köpa sponsrade inlägg direkt från Instagram (och betala för att få lika stor, eller större, räckvidd än många influencers har). Anledningen till att influencermarking har funkat så bra är ju för att följare VILL ha samma prylar som influencers själva har, inte bara som de ”tipsar” om. 2008-2009 när bloggarna började bli stora sålde ju saker slut direkt när någon stor bloggare länkade något, och det var inte ens samarbeten alla gånger. Kenza kunde skriva typ ”åh, funderar på att köpa det här halsbandet” (bloggarna var ju mer vardagliga och babbliga till sin karaktär då) och vips så var halsbandet slut hos typ KyssJohanna.se eller vad nu butikerna hette på den tiden. Minns att Kissie ofta skrev att hon skulle sluta länka till grejer innan hon själv hann köpa det eftersom sakerna så ofta tog slut. Det var heeeelt perfekt reklam för varumärken då det var så genuint och sömlöst inkorporerat i bloggarnas vanliga liv.

    Men spola fram till typ 2013 så har vi ett helt annat landskap där det är uppenbart att majoriteten av alla influencers gör reklam för nästan vad som helst. Följare accepterar absolut sponsrade inlägg så länge det går i linje med själva influencern. Om influencers vill kunna leva på sina sociala medier i några år till borde de helt klart tänka på kvalitet framför kvantitet. Få och genomarbetade samarbeten som passar deras image (och inte krockar med andra samarbeten) i stället för att hoppa på exakt allt. Det skulle generera mindre pengar på kort sikt, men å andra sidan skulle de bygga upp en större trovärdighet och deras personliga varumärke skulle hålla längre än andras.

      Och då är att det är rimligt att inleda ett samarbete med ”åh, det här är min favorit…….”, så länge det är något som är sant eller något som följarna kan uppleva som sant.

        Det är väl bara okej så länge det är sant? Annars ljuger man ju?

          Förtydligande: Om Kenza gör reklam för sin ”favoritskiftnyckel” så spelar det ingen roll om det är sant, för det KÄNNS inte sant. Hon kan mycket väl ha en favoritskiftnyckel som hon har använt i flera år, men det är ändå ett dåligt samarbete då det inte upplevs som trovärdigt av följarna. Ergo, ”något som följarna kan uppleva som sant”.

      Det beror antagligen också på att följarna till de tidigaste influencerna har blivit vuxna och inte är lika lättpåverkad längre. Som jag förstår det så säljer tex Biancas grejer slut, och hennes målgrupp är tonåringar, och inte kvinnor som är 25+.

        Lia//
        Dom säljer ut för det görs bara några ex.-
        Svårare är det inte!
        B suger, hon ääälsskaar allt???

          Okej, jag har inte koll på Bianca etc. Men det kanske är som du säger.

      Jag tror fortsatt att influencer marketing kommer att ha kvar en budget hos företag som säljer konsumentprodukter till väldigt specifika målgrupper. Där har influencer marketing stora fördelar då man genom influencerns kanaler kommer åt en ofta rätt stor och homogen målgrupp på ett väldigt enkelt och förhållandevis billigt sätt.
      Däremot tror jag inte på den kommersialiserade influencer rollen där influencern lånar ut sitt varumärke till företag som sedan åker snålskjuts på det varumärket till ett väl tilltaget arvode. Orsaken är att det är väldigt få influencers i världen och ingen i Sverige som har en tillräckligt stor marknad och tillräckligt intressant historia för att kunna bygga ett starkt varumärke.

    Håller helt med dig i denna spaning! En annan influencer som är bra på samarbeten, både utformningen och mängden är Underbaraclara!

    Önskar att 2020 innebär att fler influencers samarbetar med secondhand-butiker.

    Jag skulle aldrig köpa något en influenser marknadsför.. Jag är tillräckligt vuxen för att veta vad jag själv behöver utan att följa deras ”råd, tips och rabattkoder”. Håller med om att Paulas reklam var bra utformad, och ”hållbar”, den är varken personlig (eller trovärdig) dvs den skiljer sig helt enkelt inte från en reklampelare på stan.. viker går att analysera vidare på.. Kanske är det ändå så att influenser-yrket är påväg bort.

    Har också noll förtroende för dessa reklamsamarbeten. Tror istället att print kommer tillbaka, där kan ju företagen formulera sina annonser själva på ett mycket seriösare och trovärdigare sätt. Senast lustiga samarbetet är ju Oslo Skin Lab vars produkt var med i senaste Svt Plus där de testat produkten och konstaterade att resultatet till och med blev sämre. En dag efter för Sofie Fahrman reklam och ger en massa rabatt något som de uppenbarligen inte ville ha med i sitt kommentarsfält …

      Problemet med print är att det är omöjligt att mäta på något sätt.
      När man annonserar digitalt får man svart på vitt hur stor genomslagskraft det har.

      Jag tror inte att print kommer att komma tillbaka. Det kommer alltid finnas där, men det kommer aldrig bli det företag vänder sig till i första hand. Det kommer att för alltid räknas som en kostnad för varumärkeskännedom, ingenting annat.

        Riktigt tröttsamt med dessa ”influencermärken” typ Chiquelle, Nakd, DW mm. Just att de marknadsförs av influencers gör att förtroendet för dem sjunker i botten. Vem köper detta egentligen (förutom fjortisar)?

          Hamnade fel, skulle ej vara svar till Anonym 11.31….

    Marisol påstår enligt Expressen att Löwengrip Invests dåliga resultat beror på att de gjort ”så mycket investeringar”.

    Men investeringar ska inte påverka inte resultatet utan borde aktiveras och gå till balansräkningen.

    Att resultatet är dåligt kan egentligen bara bero på att de har så höga kostnader. Men det kan de förstås inte erkänna…

      Investeringar? Vad skulle det vara?
      Resor till Cannes och dyrbara biljetter till fund raising för att se Elton John undra meter bort?
      Privatgetter, designerkläder och New York-hyra?

        undra = hundra = 100 🙂

        Åh jag vill ha en privatget!!! ????

          Extremt lyxigt! Själv måste jag gå till Skansen och dela mina getter med alla andra :/

        Klonen Gabrielle, hennes CRM-system speciellt utvecklat för filmbranschen?

      Kan vi inte diskutera Bellas stora flopp på Stockmans i Helsingfors.
      Typ ingen kom! ???‍♀️??‍♀️

        Men hennes följare finns i Svenska Österbotten!
        De har ingen möjlighet att bara så där åka till Helsingfors.
        Det är lika långt som från Umeå till Stockholm.

          Synd att hon inte tänkte på det ? så hade hon haft ett fiasko mindre! ☺️

        Eller så kan vi diskutera vad hennes anställdas julklapp från Svenskt Tenn kostar, de minsta brickorna kostar nog under 450 kr inkl moms fåsamma presenter.r vi hoppas för de anställdas skull annars blir det kost

        Ingen kom? Vad får du det ifrån? På hennes story kan man iaf se att en del kom och hon fotades och skrev på paket kan man se där ju. Sen så är ju investeringar samma sak som utgifter och ja de har ju haft utgifter t ex resor och lagt pengar på välgörenhetsgalor, satsningar med mera. De är ju många anställda också, tänk ungefär som att Kissie eller Gabjoss skulle dela sina reklamintäkter på tio.

      Det företaget jag jobbar på har aldrig haft ett positivt resultat. Om man gör det väldigt enkelt för sig så beror det på att vi har höga kostnader ja.
      Men de höga kostnaderna beror på att vi investerar väldigt mycket i utveckling och forskning. Och det är ju inte mycket som kommer från utvecklingsfas till marknaden om man säger så.

      Gör man investeringar påverkas slutgiltiga resultatet oavsett om det går till balansräkningen, det går ju inte att komma bort från.

        Jag förstår vad du menar, men i detta fall är det nog svårt att motivera utveckling och forskning för Löwengrip Invest. De utvecklar ju ingen produkt precis.

          Skulle vara avancerade macron till Excel i så fall.
          Kanske använder man något indiskt företag i Bangalore för denna utveckling vilket kan kosta några miljoner.
          Bella vill säkert optimera bloggens möjligheter att locka läsare och klick. Och hennes Excel-ark är vida känt men kan säkert bli bättre.

            Nejnej, min gissning är att hon utvecklar ett eget AI system.
            Förstå ett system som analyserar kommentarsfältet, förstår om läsarna är arga eller ger styrkekramar, analyserar antalet sidvisningar, när på dygnet flest går in osv.
            Utifrån det tar systemet och beräknar vilket slags inlägg som ska skrivas, vilken ton det ska ha, vilka bilder som ska användas etc för att få maximal effekt.
            Och slutligen så tar det här systemet och skriver och publicerar inlägget själv allt utefter den analyserade datan som tagits in. Där det även analyserar vilka kommentarer som ska svaras på.
            Förstå hur mycket investering som skulle behövas i ett sådant system!

          Det finns mycket man kan investera i ett företag som inte är en produkt. Nytt ERP system, CRM, nya inventarier, ny lokal i ett bättre läge, utbildning för personal osv osv.

          Men ja, jag förstår också vad du menar och tror som du att det mest troligaste är att de pratar blaj.

            Löwengrip Invest har knappt någon personal längre och de sitter på några lånade stolar på Birger Jarlsgatan No. 18. Några tjusiga inventarier har de ingen användning för.
            Har svårt att tänka mig vad Löwengrip Invest skulle investera i. Om man menar sådant som kan kostnadsföras löpande.
            Om det nu inte är klonen Gabrielle som ska återuppväckas från de döda. Sådant kan kosta 🙂

            Ja precis, de anställde mer personal, två nya chefspositioner kostar, och de lade pengar på välgörenhet, boende kostnad, kontorskostnad, olika satsningar… allt kostar. Currecam.. suck.. du tror inte ”lånade stolar” kostar pengar? Och NY-våningen kostade pengar.

              Då så. Allt är i sin ordning tydligen.

    [Borttagen kommentar]

      ”With love”? I en ”magisk” fabrik också?

    Alexandra skriver i Swarowski-inlägget 18/12: ”Nu är det snart jul igen och jag vet exakt vad jag önskar mig i år.”
    ”När jag besökte Swarovski hittade jag flera nya smycken som tilltalade mig väldigt mycket, och eftersom jag tycker jag varit snäll i år smsade jag Andreas länken till hemsidan och han förstod budskapet direkt. ”

    Medan hon skriver detta samarbets-inlägg, dagen före (!!!), den 17/12:
    https://alexandranilsson.nu/2019/12/17/dear-santa/
    ”Jag kan lägga upp en liten ”önskelista” här på bloggen. Inte för att jag önskar mig något på riktigt från mina nära och kära för jag har ju allting jag behöver, men om vi lägger det åt sidan så kan vi låtsas att jag förväntar mig att dessa saker ska ligga under granen och att jag slipper spendera mina egna pengar på det ”

    Önskar du dig något till jul Alexandra eller gör du inte det? Bygger du fiktiva scenarion i dina inlägg och har storytelling som inte stämmer med ditt liv? Är hela din blogg bara en storytelling-content-creating penga-maskin? Hur kan man som läsare lita på det du skriver? Är det konstigt att man tappar trovärdighet för influencers då?

      Tack för bra info för oss som inte orkar läsa hennes blogg. Hon är alltså precis likadan som IL när det kommer till att skriva emot sig själv dagligen.

    Eller när otippade influensers börjar göra reklam för indiska. Prassliga polyesterklänningar som är mångas ”favoriiiiit” fastän man vet att de aldrig troligtvis köper något där privat. Mig kvittar det då jag ibland själv handlar på indiska men det är så genomskinligt

      Indiska?
      De borde vara nära konken igen? De fuck en ny VD som skulle rädda upp allt, men sedan dess har deras kläder blivit om möjligt ännu värre.

        Berätta mer om Indiska? Det är nämligen min favorit affär, inte så mkt för klädernas skull men för inredningen. Skulle älska att ta över Indiska och göra det tusen ggr bättre. Problemet är ju bara att majoriteten av Svensken är rätt tråkig och ”trendig” för den bohemiska/orientaliska/indiska stilen både när det kommer till kläder och inredning, så det är tveksamt att det skulle funka.. Konceptet kanske skulle funka bättre i Spanien..?

        Indiskas bolag i de andra länderna har samtliga gått i kk eller är på väg.

        Det är väl en ny ägare?

      Indiska har ju nästan bara bomull och viskos i sina kläder. Åtminstone allt jag köpt därifrån. Älskar deras tunikor och klänningar (med 0% polyester) ❤

        Sköna material, men passformen! ?

          Färgerna är värst tycker jag.

      Det enda roliga på Indiska är deras prydnadssaker. Veeeeeeeem handlar kläder där

        Ingeeeeeeen! ?

        Haha! Min mamma handlar kläder där. Jag fattar verkligen inte hur hon gör för hon har verkligen inte ”indiska stilen”. Hon hittar alltid något med nån cool liten bohemisk twist som bryter av helt perfekt mot hennes annars klassiska stil. Själv får jag psykbryt och vill antingen bli fullblods hippie eller springa skrikande ut ur affären.

    Off/On topic:
    Löwengrip-imperiet flyttar från No. 18 senast 1 februari.
    Två mindre rum lediga genast och det större för 12-16 pers ledigt 1 februari.
    Enl Pingis & Lowengrip Insta.
    Vart ska alla ta vägen?

      Poff!
      De anställda har gått upp i rök…

      De har väl sagt upp nästan all personal.

      Pingis och Bella har sedan de sågs flr några dagar sedan kokat ihop något…

      Undrar hur mycket hon har mutat Sheila för att ställa upp på bild från deras senaste ”BestFriends?” lunch?

        konstigaste är väl att bella går på privat bästislunch och ändå tar med nån som filmar.

          Det är väl Marisol som är hovfotograf nu för tiden?
          Hon har inte så mycket annat för sig kan man tänka i väntan på att stiftelsen ska börja dela ut stipendier.
          Och något hållbarhetsarbete verkar inte heller uppta hennes tid nu när verksamheten i bolagen börjar att avvecklas.
          Skulle vara om Expressen ringer förstås. Då får hon svara något kryptiskt och svårtolkat för att inte väcka Bellas missnöje.

      Min gissning är att ES har fixat en ny kontorslokal….

        ….i göteborg xD nä skoja

      Men Bella har ju skrivit för längesen att de ska ha ny kontorslokal, att de kommer byta lokal. Både flytt privat och för företaget. Har du missat det Pluto du som verkar så extremt intresserad av Bella.

    Att företagen väljer att göra reklam genom någon av de större influerarna ses nog av de flesta som ett ganska desperat drag. De här tjejerna är ju mest kända just för hur mycket reklam de gör och den låga kvalitéen på sina följare. Nu menar jag inte att dessa följare är fejk utan att deras följare helt enkelt är rätt vanliga och (förlåt men) rätt bonniga tjejer (och killar). Inget ont om dem men det osar inte ett varumärke som kommer gå upp i pris direkt, utan snarare en fluga som redan är på väg att dö. Jag skulle personligen aldrig köpa något för att en sådan influenser rekommenderar det, däremot har jag köpt något om någon mindre influencer jag har större förtroende för, rekommenderat trots att jag vet att det är annons. Det handlar ju helt enkelt om att man ska lita på att den som väljer sina samarbeten säger ’Nej, Tack’ ibland också.

      Nej. Är ju ett ganska smart drag. De får bra räckvidd på sin reklam.

    Att använda sin egen kropp som medel att påverka andra med
    -Utan att påverkansmedlet får kommenteras i delar eller helhet, det är en unik logik som nog har en ganska definitiv tidsstämpel på sig. Från molimenti till kissie osv.

    Har lite svårt att förstå företag som inte inser att en hel del Influencers också för med sig en ansenlig badwill i sitt bagage. Vem vill satsa på att Blondinbellas anseende skulle lyfta en ny produkt idag och vad har kissie med Swarowski att göra?

    Bäst med det här inlägget var att se att jag och Paula har likadana pekfingrar!

    Paula! I’m your index finger twin! Think how much money we could make!

    Jag håller med hur du har jämfört deras olika sätt att marknadsföra en produkt, Paula gör det bättre.

    En annan osmart marknadsföring gjorde Josefin Dahlberg bara några dagar efter hon släppt sina egna yoga-kläder. Jag som följer henne tycker det är jätteroligt att hon släpper sina egna yoga-kläder, wow tänkte jag! men bara två dagar efter gjorde hon reklam för ett annat yoga-märke så tänkte jag, jaha då är hennes egna inte bra nog? Där tappade hon sin trovärdighet hos mig..

    Hon förklarade det med att vi alla bär olika märke varje dag men jag tycker hon förtjänar att marknadsföra sina egna, när man kämpat för att släppa något eget och stjälper sig själv… Kunde gott ha väntat ett par månader på att göra reklam för något annat märke.

    Vad gör Simon Sjögren nu för tiden?

      Han bor väl kvar i samma tvåa kan man tänka 🙂

        Vad jobbar han med? ?

    Fy vilka osmakliga tomtebus ! Sen är jag moralkärring än värre för hur smart är det att ta hål i öronen inför en vistelse i Thailand. Ett till gnäll det stavas artros.

    Varumärken som överexponerat sig själva (som jag aldrig kan se mig själv handla ifrån pga är orimligt irriterad på att alla gör samarbeten med): Daniel Wellington, TwistnShake flaskor, Ideal of Swe. Kommer ni på fler?

      Nakd

    Störde mig mest på Alexandras kommentar i videon att Swarovski har ”rimliga priser” och alla alla ”har råd” med dem. Aj. Jag är inte ensam om att gå plus/minus noll typ varje månad pga skitlön som inte går att påverka. Något halsband för 3300 har jag då INTE råd med ?

      Dessutom swarowski för 3300??! Köper då hellre äkta guld och köper mkt mer sällan, guldsmycken håller iallafall för livet inte som massa pråligt bijouteri som går sönder

    Hahahahaha vad kul, jag bloggade just om Influencerlingo. En liten parlör liksom. Ord jag ogillar och som alla använder när de ska kränga andras grejer eller blogga..
    Och detta med att sälja sin själ (inkl. barnens och övriga familjen).
    Själv är jag en verklig influencer…har haft influensan nu sen i onsdags så många inlägg blir det.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *