I samarbete med Nöjesguidens ölmässa.

Det här inlägget är i skamlöst – men dock obetalt – samarbete med Nöjesguidens ölmässa!!!

beer

Den här helgen går Nöjesguidens eminenta ölmässa av stapeln på Nordic Light Hotel och ni kan ju fethajja att jag och M kommer vara där och finsmutta!
Biljetter finns för idag och i morgon – kl 13-18 eller 18-22.
Detta för att inte överskrida maxkapaciteten i lokalen.

Jag är ju lite smått USA-skadad när det kommer till öldrickande och gillar mest Coronas med lime eller något annat blaskigt, men eftersom M är lite av en ölfantast och älskar att prova nya smaker och sorter så har jag frångått Pabst Blue Ribbon och Bud Light i alla fall.
På den här mässan kommer jag nog få mitt lystmäte för flera år framöver för jag tvivlar på att de mikrobryggerier som kommer delta har några såna öler.

Jag kommer finsmutta i morgon mellan kl 13-18 med risk för viss försening på grund av handbollsmatch som måste coachas först.

Deltagande bryggerier 2017

Pang Pang Brewery
Sthlm Brewing Company
Åre Bryggcompagni
Värmdö Bryggeri
Bronx Brewery
Sigtuna Brygghus
Swedish Brewing
Gotlands Bryggeri
Nordic Kiwi Brewers
Brutal Brewing
Poppels
Sundbybergs Köksbryggeri
Gamla Enskede Bryggeri
PKLK
Coppersmith’s Brewery
Fjäderholmarnas Bryggeri

Biljetter hittar du via Billetto.
Har du frågor om Nöjesguidens Ölmässa som du inte hittar svar på här är du välkommen att kontakta dem på olmassan@nojesguiden.se.

2011_varningstext_2_948x330

 

11 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Man behöver inte ha bott i usa för att dricka corona med lime, det är i princip det enda plus Norrlands guld som serveras på krogerna här.

    Hur var det nu med att göra reklam för alkohol?

      Helt rätt! Jag var lite för snabb att publicera! Tack!

        Bör det inte framgå att reklamen inte riktas mot de under 25 år också, eller hur tänkte du med markeringen i detta fallet?

        Källa: http://iogt.se/kampanjer/slack-ner/alkoholreklam-i-sv/

          Den genomsnittlige läsaren av min blogg är över 25 enligt den senaste statistiken. 80% av alla besökare på Nöjesguiden är över 25 enligt min chefredaktör. =) Plus att det finns alkoholfri öl.
          16.24% av mina läsare är 18-24 enligt Google analytics.

            Fast det där var väl ändå en dålig bortförklaring? Alla gör vi misstag, det är bara att erkänna det.
            Och vi under 25 då, tar du oss för givet så pass att du inte ens tänker markera de inlägg som inte berör oss?

            Mvh en kränkt icke ännu fylld 25-åring ?

              Det är faktiskt så det fungerar – i alla fall enligt min chefredaktör som är den som i slutänden står ansvarig för det jag publicerar på min blogg.
              Givetvis förväntar jag mig att ni alla ungdomar ska komma på mässan i morgon och bli dräggfulla och skylla på mig eftersom jag inte skrev ut en extra varningstext till er. 😉

            Nu är jag bara nyfiken! Hur har Nöjesguiden fått fram statistiken och hur representativ hade den varit i ett eventuellt rättsfall? Alkohollagen säger ju att den inte får rikta sig särskilt mot de under 25 år så jag förstår självklart ditt/din chefs resonemang.

    Ska inte inlägget avslutas med att det står ”I samarbete med xxx”?

      Nej, det behövs inte. Att det står i början är det som är viktigt och som är reglerat enligt lag. All information finns på Konsumentverkets hemsida om du är nyfiken. ?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *